joi, 18 decembrie 2014

Ceafă lată

Da, ceafă lată înmiresmată nu îmbuibată. Era nevoie de ceva proteină caldă, fragedă, aromată şi gustoasă. Mă enervează ceaţa, da ştii cum, rău de tot. Îmi crează o stare letargică pierzătoare de timp aiurea-n tramvai şi colac peste pupăză mă face să mă gândesc întruna la mâncare caldă. N-aş suporta răcituri, brr! Aşa că mi-am aruncat ochii prin cămară, prin frigider şi congelator şi am decretat apoi simplu: fira-ar, trebuie să cobor până la magazin! Jap în încălţări, geaca strânsă la gât şi trap săltat la prima tejghea plină de carne. Aia nu, nici aia, cred că alea sunt mai împănate. M-am oprit la nişte piese de ceafă cu os, o mândreţe. Dacă nu mă opream, cred că mă trezeam cu nişte lasere din partea vânzătoarei. Ce-o fi zis cucoana, ietete bre şi la chelu' ăsta, ce pretenţios este, ce maţe fine crede că are, l-a fătat măsa în carmangerie? Zâmbesc amabil şi încuviinţez că-i apreciez cărnurile (adică cefele bre) arătate. Ea nu avea, o scofâlcită pipernicită care trebăluia de zor prin galantar cu un zâmbet iliescian lipit cu prenandez pe moacă. Zbor înapoi acasă şi încep a rumega, la figurat "metre", cu ce naiba să le gătesc. Am luat un castronaş, rozmarin, cimbru, sare de mare, piper multicolor şi ulei de măsline ultra-mega-extra virgin. Le-am învârtit până le-am ameţit şi apoi le-am vârât în ceafă. Adică am făcut o tăietură profundă dinspre lateral către mijlocul fiecărei bucăţi. Ca şi cum ai dori să o lăţeşti, că este prea groasă, dar nu faci o tăietură de colo până colo. Ca şi cum ai vrea să-i faci un buzunar. Acolo am vârât parte din amestecul aromat, iar restul l-am întins pe fiecare parte a fiecărei bucăţi. Ăştia la tv-eu le ung cu o pensula, dar ce, eu sunt pictor? Uite aşa cu fundul linguriţei de colo-colo. Întinse pe o farfurie şi acoperite cu o folie de aluminiu, uite aşa le-am pus la rece. Mai târziu, cam după vreo patru ore, am încins un grătar de fontă şi le-am rumenit pe ambele părţi de câte două ori, ca să se pătrundă mai bine. Ceafă, rozmarin, cimbru, sare şi piper, o combinaţie care zăpăceşte toţi vecinii. Apoi, am completat cărnurile cu o porţie zdravănă de legume congelate, desăvârşite de Cătă cu o bucată sănătoasă de unt de la munte. Puse laolalta în farfurie, o nebunie, numai bune pentru un hulpav diliu.
Baftă şi poftă mare!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu