vineri, 26 iunie 2015

Dupa colt, rebel

Azi am trait senzatii vechi, uitate, cuibarite intr-un colt de minte. Senzatiile din liceu, senzatiile de ilegalitate, atunci cant te furisai prin cine stie ce cotloane ca sa furi un fum de tigara. Da bine, stiu ca unii o sa-mi umpleti frigiderul ca vorbesc despre tigari. Tigarete. Nu doresc sa bag osanale la foc automat despre cine stie ce veleitati ale tabacului indesat intr-un tub de hartie. Nu fratie, doar despre senzatia de altfel, de rebel, de "mama ce fac acum",  de "traiti-ar ce mare sunt", si de... 
Un drag tovaras de B.D. -uri si alte snoave pur romanesti, a reusit sa-mi faca (si nu doar mie) o bucurie cu gust de nostalgie zbenguita si rebela. Nu pot sa-i uit moaca sugubeata atunci cand a scos l aiveala un pachet mic, micut din care se zgaia la mine o sigla rotunda de-un rosu inchis si negru bine conturat. Lucky Strike, sau luchi striche cum le alintam in trecut, si unde pui, d'alea fara, adica fara filtru. Si colac peste pupaza, plimbate de peste ocean. Chiar daca am renuntat la tigarete de mai bine de trei ani, si m-am scufundat adanc in pipe si tutun asezat, n-am rezistat tentatiei sa adulmec o "trabaloasa" cu damf de legenda. Am programat o cafea, o coborare din birou si tigareta, impreuna cu impricinatul autor de bucurii. Aprinsul tigaretei? De la chibrit, altfel... blasfemie! Un prim fum... Rateu vecin cu primul fum din viata mea. Taiere de aer si belire de nari dupa aer si tentativa de respiratie controlata. Apoi? Parca n-au trecut atatia ani de... Totusi, cine nu a apucat sa bage otrava-n gura, sa stea linistit, cine a apucat... Sub un cer plumburiu, cu adieri molcoame de vant,  cu vorbe asezate despre motoare pe doua si patru roti, am savurat o picatura de viata rebela colorata in valatuci de nebunie cruda cu aroma de nostalgie dulce si frivola. La un colt, rebel, ca in spatele scolii.
Bafta si parfum de viata!


Un comentariu:

  1. Fantastic. Iti multumesc, si acum imi amintesc si simt gustul si mirosul unui lucky strike fara filtru. Sublim!
    M as reapuca de fumat dara ar reveni toate tigarile din anii 90.
    La multi ani, man!

    RăspundețiȘtergere