joi, 12 februarie 2015

Paste zăpăcite

Dacă nu zăpăcite, atunci cum naiba să le spui? Pâi hai să văd ce imaginaţie zace în tine, să văd cum le-ai numi. Zăpăceala din farfurie a inceput cu câteva zile mai devreme, când am fost la cumpărături am pus ochii pe o dibăcie de strecurătoare care are mânere extensibile şi mini picioruşe, deci numa' bună de pus pe chiuvetă sau înăuntrul ei, iar apa sa se scurgă din paste, legume sau fructe, orice ai de spălat, clătit sau scurs şi nu vrei să le alergi prin alte crătiţi sau prin spălător. Aşa că, cu un ochi la strecurătoare şi cu unul alergând prin căpăţână după preparate aburinde, am decis pe loc să o înşfac şi să o dosesc în coşul cu cumpărături. Ce m-a hotărât, aşa într-o fracţiune de clipită? Pastele, nemaipomenitele paste cu legume, cu carne de copitate sau cu vietăţi din măruntaiele mării. Cu orice, dar să fie paste, măcar o dată pe săptămână. Am zis! Aşa că am început să încropesc un amestec de ceva, care să fie cald, aromat, colorat şi normal... gustos. Cel puţin pentru mine. Am început cu... cu noua strecurătoare. Am aşezat-o pe chiuvetă şi am contemplat-o preţ de cam... habar n-am cât timp, Ştiu că m-am trezit într-o ghiorţăire de maţe de nu puteam nici să salivez dupa imaginea care se înfipsese în minte. Vedeam, bine măi, visam deja, pastele cu de toate, tolănite în farfurie. Stop! Una juma' de pungă cu tăiţei chinezeşti pentru wok pusă la semi-fiert, una bucată tocător din lemn şi un dram de legume băgate la fărâmiţat. Ardei capia, roşii cherry, morcov şi ceapă de apă s-au însoţit de îndată, în sute de bucăţele, plonjând în tigaie şi bălăcindu-se în unt cremos şi ulei de măsline, apoi s-au răsfăţat pudrându-se cu sare de mare şi piper multicolor. În curând, după vreo patru sau cinci minute, am socotit că-i vremea de înfrăţire cu un supliment de legume congelate. Niscaiva amestec de porumb, broccoli, conopidă şi fasole verde, zăpăcite iute printre rudele în aşteptare. Penultima tumbă, smotocirea pastelor între legume, iar ultima cascadorie, învârtoşirea sosului genovez pe bază de busuioc şi... stop joc! O farfurie, una pântecoasă, o furculiţă, una mare şi dibace, măsuţa pregătită şi... start! Unu, două sau trei minute? Nu ştiu cât a durat tot procesul de masticare şi înghiţire (chiar dacă doctorul promovează număratul până la un miliard de mestecături şi apoi să înghiţim), cert este că dorul lor îl duc şi acum şi îl voi duce şi în vecii vecilor.
Bafta!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu