vineri, 27 februarie 2015

Omletă hai-hui

Sunt înebunit după omletă. Omleta o poţi face cu ce doreşti, oul să devină doar un pretext de mix culinar potrivit pentru gustul fiecăruia. În omletă poţi vârî cam orice tip de carne, orice fel de brânză, orice legumă şi orice mirodenie neaoşă sau venetică. Omleta poate fi denumită Omnia, poate fi combinată cu de toate, mai abitir ca cea mai nepreţuită shaworma. Aşa că, de câte ori am ocazia, prepar o omletă dupa dorinţa propriului suflet. Ultima zăpăceală a inclus, pe lângă ouă, ceapă galbenă, muşchiuleţ afumat, unt din cel mai gras, sare de Cacica, piper multicolor, ardei capia, mărar, pătrunjel, ulei de măsline şi brânză de capră. Într-o tigăiţă am încins muşchiuleţul tăiat bucăţele mici, mici de tot, numai bune pentru pitici, ceapă mărunţită fideluţă, două feliuţe de unt şi cam o linguriţă de ulei din măsline. Când a început freamătul în tigaie, am adăugat ardeiul îmbujorat, tăiat în firicele mici. Alăturea, într-un castronaş, am bătut ouăle frenetic până au facut spume, şi le-am înviorat cu un praf de piper multicolor. De îndată, am acompaniat ouăle cu branză de capră fărâmiţată în sute de bucăţele şi firicele de mărar împletite cu pătrunjel, mărunţite repede, repede. Amestecul a fost finalizat la timp, numa' ce începea să facă ceapa pe nebuna şi să-şi schimbe culoarea. M-am răţoit la ea cu un praf de sare de Cacica, nu mult că venea în urmă şi brânza de capră, am răscolit o ţâră tot ce era în tigăiţă şi am liniştit sfârâiala cu ouăle zbuciumate şi înmiresmate. În doi timpi şi trei mişcări, omleta a fost gata, rumenită şi tolănită în farfurie lângă câteva roşioare mici şi gustoase. Dar parcă mai merge ceva. Iute, cu o felie de pâine din secară, am şters interiorul încins al tigăii şi am lăsat felia de pâine la prăjit, nu înainte de a o aroma cu un praf din râşniţa cu mirodenii italiene. Mmm... o aromă îmbătătoare, parcă era tricotată în milioane de culori imaginare şi pătrunzătoare, a invadat bucătăria şi a dat startul înfruptării. Gust, culoare, savoare... îţi doresc în fiecare farfurie.
Baftă şi dimineţi aromate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu