joi, 9 ianuarie 2014

Mulțumesc D-na Ceață!

În aceste zile am mulțumit Mamei Naturi pentru ceața pogorâtă pe meleagurile strămoșești. Poate credeți că-mi filează vreo lampă. Nicidecum. Așezați-vă într-o poziție confortabilă, preferabil pe o canapea sau mai bine cufundați într-un fotoliu cald și pufos (dacă nu este suficient de primitor, creați o zonă tampon între voi și el, căptușiți-l cu perne). Apoi chemați pe cineva cu o lanternă roșie, dirijată drept spre irișii din dotarea personală. Ehe, acum să vă văd! Este mirific, așa-i? No! Stau și mă gândesc la șoferii care-ți sfredelesc ochii în plină zi cu ajutorul nevinovatelor lămpi de ceață aflate pe dosul turismului sau "tancului' de "giip". Aceste lămpi ar trebui să te ajute, să te dirijeze la nevoie, când pâcla-i grea, lăptoasă și de nepătruns. Dar mulți "șoferi" se încăpățânează să le schimbe statutul: să fie armă, să omoare nervii celuilalt din trafic. Tot la ei mă gândesc și când te ajung din urmă, și ești nevoit cu tot Soarele de pe cer, în miezul zilei, să schimbi poziția oglinzii retrovizoare. Așa, parcă ar fi mentaliști, intră-n creier și-ți ordonă: dă-te băi la o parte. Sau: ce mă, nu mă vezi? Na, sunt lângă tine, nu vreau să te depășesc , doar să-ți mătuiesc vopseaua. Cred că există frica de a pierde legătura dintre butoane și becuri. Dacă am becuri, nu trebuie să le aprind? Dacă mâine nu mai funcționează butonul sau maneta? Nu-i păcat? Dacă arată mașina ca un OZN, poate-mi face cu mâna careva. S-ar putea sa-ți facă cu mâna, să te fluiere chiar, nenea-n vestă reflectorizantă. Mai există și situația contrară: pe o ceața deasă iese "jmecherul", "șoferul atotștiutor", "viteazul vitejilor" sau cum vreți să-i spuneți, cu dulapul lui de tablă construit și proiectat antediluvian, cu farurile boicotate. Parcă te lovește cu tifla. "Na mă, eu pot". Acești eroi neînfricați, se uită, parcă-i văd, dimineața-n oglindă (știți bancul, de-și dă o palmă peste frunte) și mijesc ochii cu gândul la NFS.  Ambele situații le trec în partea nefirescului cotidian. Ce-i de la Hollywood ar trebui să realizeze încă un episod, în care Mulder descoperă motivul pentru care ET a făcut acest experiment în cortexul uman.
Norocul nostru, Mama Natura ne protejează. Să vedeți distracție în curând...vine zăpada. Pregătiți-vă sufletește pentru cei care vor fi "surprinși' de zăpadă cu "gume' de vară!
Până una alta:
-se penalizează cu amendă și trei puncte de penalizare „folosirea luminilor de ceaţă în alte condiţii decât pe timp de ceaţă
-folosirea incorectă a luminilor de drum la întâlnirea cu un autovehicul care circula din sens opus” se pedepseşte cu amendă şi 2 puncte de penalizare
Baftă, să ajungeți sănătoși acasă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu