luni, 22 iunie 2015

Cultura?

Deunazi am citit o postare distribuita de o prietena care indeplineste si rolul de mamica. Daca ai rabdare treizeci de secunde si citesti, te vei lamuri cine te va astepta la magazin, la spital, la politie, si unde te mai poarta gandul, de exemplu la restaurant.
http://www.cronicipebune.ro/prima-pagina/carti-nocive-pentru-copii/
Avand in vedere cenzura actuala, cenzura din filme, carti si reviste, te astepti ca pentru copii sa fie o constructie solida si variata de lecturi. Cu variatiunea m-am lamurit, doar am cautat carti pentru nazdravanul meu. Ciu-ciu, variatiuni pe aceeasi tema, scrieri noi, prea aerisite lexical si subtiri in constanta. Adevarat, nu pui un copil de opt ani sa citeasca Tolstoi, Iorga sau Balzac, dar Ispirescu, Creanga si Delavrancea, ce au fratie? Ii mai gasesti pe undeva? Bine, bine, ma intorc la texte, pe langa faptul ca sunt flu-flu sunt si degenerative, aiuristice (si nu in caz fantezistic tip Jules Verne) si creatoare de frustrari cretinoide. Am o simpla intrebare, cine da drumul la astfel de tiparituri, are copil? A citit o poveste, un capitol din astfel de carti, dar alaturi de el si apoi sa-l intrebe ce invatatura a tras? Bai tampitilor, eu nu doresc o tara de tineri plafonati, lipsiti de imaginatie creativa valoric!
Sfat logic "Dar, daca esti parinte, imi permit sa te rog ceva: Oricat ar fi de cool, de la moda, de populară o carte pentru copii… rasfoieste-o inainte sa i-o dai sau sa il lasi s-o citeasca!
Bafta, deschide ochii!
PS
fara diacritice :)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu