duminică, 29 iunie 2014

Trei măsline

Ce pot discuta doi gurmanzi, departe de casă și cu ghionturi în mațe?
Despre cârciumi și mâncăruri? Corect, exact, precis și cum mai dorești. Pedalând de zor, prin Transilvania, departe de casă și cârciumile cunoscute, ne tot recomandam de zor, unul altuia, unde și ce să comanzi. Eu am votat pe primul loc Nabucco pentru vizitat (și Taxi Pizza pentru acasă) cum altfel, și abia aștept să-i calc pragul după necazul pățit de cârciumari, să vadă că nu sunt uitați de clienții casei. Dar Radu, se pare că-i bun cunoscător de ospețe aromate și sieste pe măsură, recomandă de zor trei măsline, adică Tres Olivos. Prima cârciumă o vei găsi aproape de Bulevardul Independenței. Cum o iei la picior pe lângă "LMV" spre gară, la statuia Radu Stanian cotești pe prima la dreapta și-i vei zări de îndată umbrele de la terasă. Cealalaltă locație este mai la înghesuială, pe Caragiale în apropiere de Omnia, lângă giratoriul cu Rudului. Deocamdată ne-am bucurat de locația din Rahovei. După vreo două ore de dat cu rolele, ne-am hotărât să vedem dacă laudele lui Radu sunt întemeiate. Terasa este suficient de spațioasă, poți sta la masă fără să ciuguli din farfuria vecinului, umbră din belșug și ochii încântați de florile din jardiniere. Parcă spre clădirea "mâncătorilor de bani" ar trebui ceva tuia sau iederă, ceva ce să-i pitească din calea ochilor și să-ți tihnească cafeluța. Localul propriu zis este o casă din perioada interbelică, plăcut renovată și mobilată căreia îi mai trebuie ceva, ceva ăn plus pentru a prinde izul de "hispanic". Păpica bună, nu peste așteptări ci mai degrabă aproape de așteptări. Puștiul, ca de obicei, a ras un șnițel cu piure (din cartofi adevărați), gustos ce să mai. Noi, pentru început, ne-am bucurat cu o porție de gazpacho, foarte aproape de cel făcut de Nico - venim, abia așteptăm să respirăm aerul de San Pedro. Nu la fel de zemos, dar bun, gustos, rece și revigorant. Apoi, Cătă a topit un somon cu legume la grătar. Peștele se știe, gustos și sănătos, dar cam bronzat, astfel răpindu-i din savoare.
 Eu m-am luptat cu o porție de ravioli al forno, înecate în cașcaval și sos de tomate aromat.
La sfârșit, o înghețată de vanilie pe cinste. Era pentru Rareș, dar burtica lui este mult mai puțin primitoare comparativ cu a mea. Așa că... se știe...linguriță după linguriță, am ras și înghețata. Cică este indicat dacă vrei sa dai burtica jos. Ce spui, de acord?
Concluzia? Nu e de lepădat, e de vizitat și de înfruptat din bucate, și la prețuri potrivite.
Baftă și mâncăruri savuroase!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu