marți, 2 iunie 2020

Hai-hui sau Super Job!

   De mic copil am fost întrebat ce vreau să mă fac. "Ce vrei să te faci când vei fi mare"? În funcție de ce desene animate vedeam, sau ce carte mai citeam, sau ce persoana interesanta mai întâlneam, inspirația zburda în minte și răspundeam ba că spion, ba pilot, ba șofer, ba explorator, dar niciodată, mă, niciodată, că-mi doresc să fiu medic sau avocat! La un moment dat, am spus că doresc să mă fac: VIDANJOR! 😇
   Vidanjor îmi suna franțuzesc, tocmai începusem lecțiile de limba franceză la grădiniță și bonus câteva întâlniri cu vecina care făcuse școala la Paris, la pension, și orice avea legătură cu Franța și limba Franceză, pentru mine era poezie, era ceva mirific! Ce să mai, vis! Allez, OM!
    Mamaie, care este ca o icoană pentru mine, a început să râdă spumos, Tataie, făuritor de imaginație, îi ținea isonul, iar eu am căscat ochii ca la minunea cea mai mare de pe fața pământului. Cum, chiar ei râdeau de ce-mi doresc să devin!? După lamuririle de rigoare, m-am rotit pe călcâie și am șters-o în dormitor, la calaretii mei, la "caoboii" și indienii pe care și acum îi văd cu ochii minții. Parcă le simt și mirosul. 😃
    După ani și ani, am avut norocul să fiu hai-hui dintr-un capăt în altul al țării, bașca câteva țări prin Europa Centrala și de Est.
    Cred că ăsta-i Super Job-ul de pe lume, să cunoști mii de oameni și mii de locuri, să intri în contact cu oameni de felurite nații și condiții, să le cunoști cultura și tradițiile, să ai parte de bucătării felurite și să-ți mai bucuri ochii și cu munți și văi! 
   Măi nene, totuși stau și mă gândesc, că acum știu cât costă o manoperă de vidanjare, e mai bine să-ți porți gândul din copilarie!? 😉 
   Baftă, să ai parte de Super Job-ul tău!












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu