sâmbătă, 28 decembrie 2013

Dodo și hapcică

Am prăznuit Sf Ștefan la finii mari, unde prâslea ne-a desfătat auzul și văzul cu vârf și îndesat. Nu mai vorbesc de cei mari, parcă aveau vârsta inversată. Pe lângă bucatele minunat băițuite, finu, ne-a dezlegat limba cu o licoare nemaiîntâlnită. O "țuică" din banane și prune, vrăjită cu scorțișoară și cuișoare, colorată cu ceai din fructe de pădure împletit cu cafea. Sporovăind de zor, inevitabil am ajuns la redenumirile obiectelor, sau orice alt cuvânt, adică la scâlcierea sau schimbarea sensului de către ghindoci. Am râs cu nespusă poftă aducându-ne aminte de:
dodo - cașcaval
ufuf - crenvurști
hapcică - șapcă
 pe lând - împreună
Cine-și mai aduce aminte de astfel de invenții ale țâncilor, vă invit să le povestiți, să râdem împreună.
Baftă!
Râsul să fie singurul factor responsabil cu îngrășarea!

4 comentarii:

  1. o descoperire senzationala blogul tau. Te stiam mester la cuvinte, dar demult nu am mai vazut ceva scris cu atat de multa dragoste de limba romana...

    chiar am redescoperit aseara dupa ce ati plecat o filmare mai veche, cu Andrada, care spunea capanea - canapea, butacarie - bucatarie, locovotiva - locomotiva, macanici - macinici.

    ca sa nu mai vorbesc despre cum am invatat-o sa renunte la cioale - picioare, si ciula - caciula. cand spunea ca o dor cioalele - o intrebam ca-cioalele? si ea spunea "Nuu! pi-cioalele! si la fel cu ciula(caciula) o intrebam pi-ciula? si ea nervoasa: "Nuu! ca-ciula!"

    Promit ca revin cu surprize la fel de placute ca si blogul de fata

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoase momente cu siguranta! Tine-o tot asa!

    RăspundețiȘtergere
  3. As adauga si eu cateva cuvinte din vocabularul piticilor :tutia fuu (fulg din perna !?!),sufragedarie(sufragerie),avovu (avionul),pestepistatori si peste pistatoare (telespectatori si telespectatoare) si indelung corect silabisitul "de-get"care , inevitabil ,iesea "geget" intr-un final...Ce fericita varsta !

    RăspundețiȘtergere