luni, 16 decembrie 2013

Papa bun - acasa

Papa bun - acasă
În aceste zile, pe lângă Tată, am încercat să fiu și un pic de Mamă.
Sfârșitul de an în vânzări este destul de aglomerat. Avem destul noroc, încât să nu ne suprapunem programul, și să ne putem ocupa de năzdrăvanul nostru. Ca să fi Mamă, și nu numai, trebuie să ști a trebălui prin bucătărie. Prima faza este hotărârea, adică hai la luptă. A doua fază, hai la cumpărături. De mână cu gâza năzdrăvană am dat o raită printr-un mare magazin alimentar. Am ajuns pentru a mia oară la concluzia, evidentă de altfel, cu cât cauți mai mult, cu atât nu ști ce să mai cumperi. Am hotărât prin vot, unanim - eu cu Rareș, că trebuie să ochim ceva de curcan. Bineînțeles... un curcan... care la origine avea pene. Am ales pulpă superioară de curcan dezosată, împreunată cu niște cârnați ușor picanți, tot de curcan. Lângă aceste bucățele de carne am umplut o tavă de legume, nu foarte extraordinar de variate, doar cartofi, ceapă, morcov și ciuperci champignon. Peste bunătățuri am turnat o cană de apa și ulei de măsline și am presărat sare și piper multicolor. După circa 70 minute am adăugat carnații. Nu am avut usturoi...deh, mare regret. Din păcate, nu am fost inspirat să tai câteva felii de roșie peste acest amestec. Când am pus cârnații, am ridicat folia de aluminiu cam 15 minute. Am reașezat folia 10 minute, după care am gonit-o definitiv și am lăsat alte 10 minute la foc iute. Știți ce a ieșit după aproximativ 10 minute? O grămada de mmm tatiii, ce minunaaat tatiii să mai faci taaatiii, etc. Primul gând? Urmează ca micul meu năzdravan să emită o mare cere sau  cine știe ce moft. Surpriză... în puțină vreme a "aterizat" soția, care după înfruptarea din bucate a apelat la tot felul de epitete, unul mai măgulitor ca altul. Al doilea gând? Idem cu primul. Nici unul nerealizându-se, totul se petrecu firesc ... fără nici cea mai mica solicitare.
Concluzia?
Fi hotărât, poți face lucru simplu și plăcut. Ce am câștigat? Timp în bucătărie :) și complicitatea plăcută a micului năzdrăvan.
...
peste 2 zile
...
Tocmai am scos din cuptor ciupercile . Am uitat să vă spun ... Neștiind cât trebuie să cumpăr, știți foarte bine un cumpărător trebuie sa fie abil sau mai abil decât un vânzător, am cumpărat ciuperci cam pentru o masă de vreo 10 persoane :) . Nici un bai. Am făurit niște pălăriuțe cu usturoi, sare și cașcaval. 15 minute pălăriuțele puse'n jos și sărate, apoi, aproape 10 minute cu pălăriuțele în sus în care am potrivit câte o bucățică de usturoi acoperite de pătrățele de cașcaval.
Aha, tocmai a sosit soția ... "cum sunt, iubita?" ... "mmm, sunt bestiale".
Sunt mulțumit, lucru care-l doresc tuturor.
Gătiți cu suflet, o să fiți fericiți,
Și apropos ... este iarna, bucurați-vă!
Bafta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu