duminică, 28 februarie 2016

Biscuim, Măria Ta!

   Călătoresc prin toată Țara Românească, și în Sud și în Nord, și în Moldova și în Banat, și pe Someș și pe Dunăre, și prin Câmpia de Vest dar și prin Țara Bârsei, ce să mai, prin toate plaiurile mioritice, mai mult sau mai puțin bucolice. Prin peregrinările mele, profesionale sau personale, caut un mixt optim, cel puțin pentru hatîrul meu, de masă și pat. De la bunică-mea citire, să nu refuzi niciodată un pat și o farfurie. Ei bine, caut sălașuri de o noapte sau chiar de o săptămână, lucrativă să zic așa, care să fie curate, confortabile pe cât posibil, bineînțeles pe un buget de bun simț, dacă sunt în apropierea centrului de oraș, sărutmâna, și foarte important să fie cu o bucătărie gustoasă. Nu musai chilipir, nici cu farfurii ultra-mega pântecoase și pline pe măsură. Nu, cu păpică bine gătită și pe cât se poate cu tentă de bucătărie liniștită, nu d'aia pe repede înainte, și cu multe ingrediente vegetale. Legat de păpică, căutările se îndreaptă către hotelurile organizate cu bufet suedez la micul dejun. Majoritatea hotelurilor au un mic dejun... Bufetul îți dă posibilitatea să-ți începi ziua mai altfel, și nu fac referire musai la o burtă care să pârîie, ci la posibilitatea de a selecta ce-ți place, sau chiar să-ți organizezi un mic dejun pe placul tău. De data asta, trebuia să ajung la Cluj, Cluj Napoca. Aveam de ceva vreme locul de tragere, dar mă gândeam să schimb, parcă acolo nu mai era ce era. Se blazase. Din două butoane, internetul îți deschide zeci, sute de posibilități. Dau în sus, dau în jos, și ceva îmi sare în ochi: Biscuit. Biscuit!? Culoare, prospețime, altceva. Rezervare online prin intermediari de best price și gata.

   Hotel Biscuit, strada Priveliștii, undeva pe lângă Observatorului. Stânga, dreapta, semnalizare clipoc-clipoc, dreapta, clipoc-clipoc, hotelul nu vrea să se dezvăluie. Marșarier, dreapta, clipoc-clipoc, iarăși dreapta, blocuri, blocuri, stai pe avarie, clipoc-clipoc, waze, dreapta și iată-l. A durat ceva, nu este prea ușor de găsit. Ghenă și parcare. Îl găsesc cam greu dar sunt onorat cu un loc de parcare de vis. "Dacă aveți alarmă, ar fi bine să o puneți" zise căutătorul din gunoaie. Omul străzii era sincer, corect și binevoitor. După două minute de conversație mă lămurisem de el, dar nu despre loc. Ce dracu fac? Plec? Hai să hai, hai să văd hotelul. Umbră și penumbră, trepte sterpe, ciment scorojit. Dau colțul, și totul se schimbă. Lumină și curățenie. "Bună seara, am o rezervare la Dumneavoastră pe..."    Mă uit în stânga, mă uit în dreapta, fac o piruetă. Nu, nu există cameră ascunsă, iar domnișoara cred că-i sigură că am picat din lună. "Pot să văd camera?'" Nici aici nu este cameră ascunsă. Totu-i veridic, real, palpabil. Zâmbetele? Băi, sunt reale, nu-s false, nu-s din ceară! Hai că vedem maine, și așa m-am enervat pe marea firma de booking. Pentru ce dracu ai setări dacă nu le folosești!? "Avem parcare, la subsol, aveți loc fără probleme!" No bine, cred că nu mai apelez la intermediari. "Da, vă pot ajta cu ceva? Să știți că am rezolvat și cum micul dejun, vă așteptăm maine dimineață. La ce ora?" Să mă ciupesc?
   "Bună dimineața, urmați-l pe colegul." Minunat! Fresh! Colorat! "... și o omletă? Da, desigur!"
   Aș putea să-ți povestesc mai mult, să-ți disec fiecare imagine întipărită pe retină, cum sunt făcute mesele sau scaunele, cu ce faianță este decorat peretele, ce găsești pe mese și sub mese, ce poți citi pe pereți, ce culori am avut în cameră, ce broscuță colorată, ce postere și tablouri sunt pe hol, ce... Ce pot să-ți mai spun!? Că-i la îndemâna oricărui investitor să creeze altceva, să schimbe blocurile mohorâte sau spațiile cimentate violent și în exces, în locuri de vis, sau măcar în locuri care să te împingă la visare, la zâmbete lăuntrice. " ... mă pregătesc de master, dar îmi place să gătesc și mai câștig și un ban." Și cafea, să nu uiți de cafea. Știu sigur că vei ajunge aici, și neapărat te vei bucura de cafea. "... atâta apă este suficientă, iese o cafea aromată și tare, nemaipomenită fără îndulcire."
   Baftă și savoare! Oriunde!




PS
Sunt "inteligent" tocmai am sters cateva poze din telefon. Cred ca erau cele mai expresive. Uf!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu