marți, 9 februarie 2016

Țup-țup în farfurie

   Vrei să pui ceva în strachină, ceva să-ți încălzească sufletul, să-ți ostoiască dorul de mâncare șezută în tihnă, savuroasă. Dacă te uiți în galantar, ai zeci de bucățele, numai bune de tăvălit prin tigaie sau de așezat în cuptor. De data asta, ne-am oprit asupra câtorva pulpe de țup-țup, la care gândeam deja cam cum le voi veni de hac, că le voi vârî în cuptor, doar că nu știam când le-o veni sorocul. Și le-a venit, n-a durat mult.
   Patru bucățele, cu os cu tot, le-am așezat în tava neînfricată, apoi cu sare, piper și cimbru m-am apucat să împopoțonez bucățele de carne. Să ști că le-am uns și cu ceva ulei de măsline, nu mult, așa cât să ia savoare. Dar nu m-am zgârcit la ceapă și la usturoi, am făcut feliuțe mici de tot cam șapte căței de usturoi, care veneau cam cât o căpățână mică. De usturoi, nu de altceva. Aha, și ceapă cum îți ziceam, cam una zdravănă, că eu am folosit juma' că era mutantă rău de tot. Am mai pus morcovi, tăiați așa ca niște feliuțe care semănau cu felii de chituci din lemn, doar că mici și portocalii. Ca să nu le fie sete, am pus apă, multă, cred că vreo opt sute de mililitri, dar cred că trebuie să-i pui suficient ca și cum s-ar pregăti de băiță, ca și când ți-ar veni apa până la gât, cât să nu te îneci. La fel și pulpițele, de țup-țup.
   Să nu uit, că am talent, am pus și vin, alb brebenele, și știi cât? Cam vreo patru gâlgâituri cu sticla aproape de orizontală, adică cred că vreo trei sute de mililitri. Asta așa, că am precizie. Când m-am apucat de organizat tabăra din tavă, am dat drumul și la cuptor, ca să fie pregătit de devorat nebuniile din tavă.
   Preț de o oră, cam atât am lăsat să se zbenguie tot amestecul din tavă, apoi am adăugat și cartofii. Am tras la loc foaia de cort peste tabără, și preț de juma' de oră au început să bolborosească și cânte care cum putea. Am tras foaia de cort, adică aluminiul făcut folie, și am lăsat să continue distracția nud, ca să se părpălească un pic. La final... La final am pus în farfurie, cu câteva fire de mărar presărat peste, și am dat atacul că nu mai puteam răbda. Aveam băluțe.
   Baftă și nu-ți refuza un țup-țup la tavă!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu