duminică, 6 martie 2016

Cartierul Soarelui Răsare

   Da, ai citit bine, corect, exact și adevărat. Nu doresc să-ți vorbesc despre Țara Soarelui Răsare, o cunosc doar din citite și vizionări de documentare, și da, este adevărat că aș dori să fac un stagiu de...
   Hai să vezi de unde vine treaba. Eu am văzut lumina zilei în orașul găzarilor, și am petrecut anii copilăriei în partea de Nord a orașului. În Nord! Mă minunam în fiecare dimineață cum de răsare Soarele "de după blocuri". Și fix din aceeași direcție, mă rog, cu mici modificări date de mișcările de evoluție, revoluție...  Așa-mi povestea Primul Profesor, cel al vieții. Hai că o dau în draga Neli, pe mine mă rodea ce-i după acele blocuri. Viața și-a urmat cursul normal, aproximativ zic, am început să-mi pun picioarele la treabă și am aflat că după acele blocuri sunt... Alte blocuri. La școală, în primul an în care am învățat noțiuni reale de Geografie, am avut un profesor fantastic. Un Monstru Sacru, cum s-ar spune în lumea Thaliei, ei bine Domnul Ștefănescu m-a învățat că Soarele răsare din Est. Nu din Estul orașului ci din Estul hărții. Mă rog, nu chiar din Estul hărții, ci de undeva din Est, iar acolo departe există o țara denumită Țara Soarelui Răsare. Am fost fascinat de cele învățate. Mă gândeam, cum ar fi să stai pe țărm și zărești Crepusculul colorând cerul, să vezi Soarele cum erupe din apă, cum se naște o nouă zi. O nouă viață. Ei bine, la ceva vreme m-am lămurit. La noi, în Țara Românească, tot din apă răsare Soarele. Pe bune!
   An după an, am trăit cu acest gând, Soarele răsare din apă. Până când.... Până când am aflat, cu stupoare, ca am fost mințit în toți acești ani.
    Ea 1 "... păi, unde răsare Soarele."
    Ea 2 "Păi da, știu, la mine în cartier!"
Cartierul este Mihai Bravu, și este în Est. Da și? Da, dar eu aveam trei ani!
Baftă și revizuiește-ți ce-ai învățat la școală! Posibil să ai surprize ;)


 

3 comentarii: