duminică, 27 noiembrie 2016

Papanași zăpăciți 2

   Cred că te-am plictisit cu papanașii, sau te-am enervat, dar nepăsător îmi este greu să cred că te-am lăsat. Ei bine, acum am să-ți povestesc de papanași prăjiți, căci prima încercare a vrut să fie cât mai apropiată de original, adică papanași fierți. Hai să-ți povestesc, am să încerc să fiu cât mai pe scurt, ca să treci la propria producție... Rețeta nu diferă prea mult, nu mai pui griș, în rest...
   Se ia un bol, o strachină, un castron sau cum dorești să-i spui sau ce ai la îndemână, destul de pântecos, ca să ai spațiu suficient de manevră. Mai întâi pui brânza dulce, eu am avut cca 700 grame, foarte bine scursă de zer. Mișcarea numărul doi: trei ouă smotocite cu zahăr vanilat, în numar de trei plicuri, câteva picături de esență de rom și ceva esență de vanilie. Ca să-ți spun cu exactitate - habar n-am, sticluțele au făcut gâl-gâl de vreo trei ori. Am mai pus coajă rasă de la o lămâie babană și două linguri de zahăr, normal nu vreo minunăție brună sau de mesteacăn sau... Nu, ci zahăr d'ăsta industrial de ne bagă calorii în șifonier și construiește colăcei minunați pe șolduri și, colac peste pupăză, face foie-gras din ficatul nostru! Întro lingură, am turnat câteva picături de oțet din mere și am topit un vârf de cuțit de praf de copt. Smotocite și învârtite, toate ingredientele, le-am băgat peste brânza dulce. Mișcarea următoare a fost cu făina. Câte puțin, câte puțin, în malaxorul mâinii mele am pus cred că vreo 400 grame de făina. Așa din ochi. Să nu uit, între timp am mai pus și vreo 50 de grame de brânză sărată de capră. Mmm... Treaba cu brânza sărată este inspirație de la Pepi!
   A urmat crearea papanașilor, în forma cunoscută. Ce prindeam în pumn, se transforma în guguloaie rotunjite pe un fund din lemn și cu cu pahar de țuică, de shot dacă vrei, produceam gaura de gogoașă. Gratis! Gogoșile și biuluțele începeau să facă baie în uleiul încins. Preferabil să le întorci când încep să fie ușor aurii, dacă le întorci când se arămesc... Posibil să fie târziu, să se prăjească prea rău pe prima parte.
   Smântâna... Ideal, de la stână, dacă nu-i, alege una grasă, cea mai grasă pe care o vei găsi în comerț, pe fugă nu am găsit ce ăpofteam. La fel și dulceața, să fie una de casă, home made că-i mai modern, și din fructe de pădure. Am surse bune și minunate, una din ele o vei vedea în poză, ți-o recomand! Combinația de dulce-acrișor înebunește, părerea mea, orice papilă gustativă făurită pentru cele două gusturi, și crează artificii pe cerul gurii. Eu îi mai spun și "orgasm culinar bucal".
   Să revenim, că-i fiecare cu gustul și plăcerea lui, că pune dulceață de merișoare, sau de vișine sau de soc negru sau de ce mai vrea fiecare, preferabil că toate produsele să fie cât mai apropiate de forma brută, cât mai puțin zahăr industrial. Data viitoare voi face fără zahăr, ioc - deloc, și fără praf de copt, iar esențele din sticluțe le voi înlocui cu rom adevărat și baton de vanilie. Zău!
   Baftă și imaginație!  





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu