miercuri, 6 mai 2015

Exerciţiu

Exerciţiu.
Definiţia este amplă, pentru un cuvant simplu la prima vedere. Exerciţiu... temă variată, sens multiplu şi înţelegere diferită.
EXERCÍȚIU, exerciții, s. n. 1. Acțiune fizică sau intelectuală, făcută sistematic și repetat, în scopul dobândirii sau perfecționării unor deprinderi sau abilități. ♦ Instruire a militarilor pentru mânuirea armelor și executarea acțiunilor de luptă. ♦ Temă servind ca mijloc pentru însușirea de cunoștințe într-un anumit domeniu. 2. (Despre un funcționar, o persoană oficială; în sintagma) În exercițiul funcțiunii = în timpul îndeplinirii sarcinilor de serviciu. 3. (Ec.; în sintagma) Exercițiu bugetar = perioadă egală cu anul bugetar pentru care se elaborează, se aprobă, se execută și se raportează bugetul. [Pr.eg-zer-] – Din fr. exercice, lat. exercitium. 
Într-o zi, m-am hotărât să exersez cerebelul, să-i mai dau ceva de lucru şi desfătare... în acelaşi timp. Să-i dau ceva nou, ceva ce să mă ţină departe de ecrane. De televizor, de calculator sau de telefon. Am reuşit, parţial, către tentativă de încercare. Bun pleonasm! Aruncând mintea în jurul meu, am descoperit un aparat foto. Nu la mine, la Bodo. Eu aveam o petardă şi un (aproape) bridge, adică unul care face ceva poze dacă nu eşti pretenţios. Aşa că am stat şi am cumpănit şi am hotărât. După o scurtă informare am purces la drum, la apăsat pe declanşator. După aproape un an, pot spune că sunt praf, praf după aparat dar şi praf în execuţie. De ce? Păi, ce părea la început floare la ureche, s-a dovedit că-i de fapt o artă şi nu la caterincă ,o artă (cică) modernă, ci pe bune trebuie să ai răbdare, ochi format, imaginaţie şi... ştiinţă. 
Pe lângă faptul că-ţi pune creierul pe moaţe, adică împricinatul aparat foto, îţi dă şi o linişte interioară şi unde pui că bagi la cap mai multe dintr-o călătorie, călătorie pe care o savurezi peste timp, mult mai bine, înzecit. Savurezi trecutul şi mai este o mică poveste... liniştea amplificată (dacă-mi permiţi) de către fotograf. Cine-ţi pocneşte timpanul şi-ţi încreţeşte irisul? Nicidecum ce-l care vrea să facă poză cu adevărat, indiferent de tehnologia deţinută, că-i tradiţională (artă frăţie), că-i nouă, că-i telefon isteţ, sau tabletă extraplată, ci acel cititor de as de treflă şi pleznitor de seminţe. Hai să facem un exerciţiu. Priveşte de jur împrejur, lasă-ţi mintea liberă şi zburdă... clic după clic.
Te pa!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu