duminică, 20 martie 2016

"Ieșeală" la fumat

   STOP! Nu se mai fumează! Gata cu țigările cu tutun. Da, dar se mai produc? Nu-i bine nici așa, dar și așa-i rău. Cum să o dai? Păi...
   Prima ieșire la cârciumă, după lansarea la apă a ne-fumatului în chestii publice cu pereți. Revedere, râsete, pupături, și tot tacâmul, știe fiecare cum stă treaba când îți dai întâlnire la cârciumă și nu te-ai văzut om cu persoană de mult timp. Apoi încep sporovăielile, unele de tip englezesc, despre vreme, despre copii, despre țoale, despre ce n-a văzut ochiul franțuzului, despre... Din senin, de parcă a venit o pală de vânt din îndepărtata Siberie, taie clipa molcomă și energizează făpturile din jurul mesei, simplu: ieșim la o țigară? Scaunele scârțâie pe pardoseală, din scurt, iar larma se mută în zona expusă intemperiilor. A fost lapoviță? Și ce dacă! A, bate vântul? Și ce dacă! Când fumezi, fumezi, nu te joci, nu amăgești plămânii, ce dracu'! Eu, am rezistat. Mi-am făcut un plan de bătaie, nu iau pipele, nu ies la fumat. Pe lângă faptul ca ieșea și tura a doua la fumat iar eu tot pufăiam de zor din pipă, cred că trebuia să mă echipez cu șubă, fular, clăpari și chiloți îmblăniți. Mă uit în stânga, mă uit în dreapta, râsetele pestrițe au dispărut. Ușor, ușor au învățat să coboare treptele. Ei na, ce dracu' fac? Contributors, capital și ziarul financiar, asta fac.
   Altă parte interesantă. Masa plină, cu oameni și cu bunătăți în pahare, dar lipsește ceva din mâini.
Te-ai prins ce lipsește, dar fiecare om, și în special Românul, este inventiv, găsește înlocuitor...          Telefonul. Măria Sa Telefonul! Campionul atenției acordate de către bipezi, alintatul numărul unu al planetei și mângâiatul numărul unul totodată. Am zis! Zeci de perechi de ochi nu se zăresc între ele, se cuibăresc în ecrane multicolore. Steaua dă al treilea gol.
   Rău cu rău, dar mai rău fără rău. E o părere, proprie și personală cum ar spune un epolet cu tablă ;)
   Baftă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu