luni, 28 aprilie 2014

plini...noi de gropi si ei de bani!?

În ultimele zile am avut satisfacția rulării pe străzile urbei de baștină și a marii urbe naționale. Soare, verdeață, ce mai...peisaje sublime de primăvară. Dar, că mereu exista câte un dar, nu am putu să ma bucur până la capăt de priveliștea liniștitoare de primăvară. Dacă în ultimii ani, capitala țării are bulevarde mai aerisite și cu covor asfaltic de calitate nesperată în urmă cu douăzeci de ani, în Ploiești... putem spune că avem parte și de asfalt. Că este mai gros sau mai subțire, fiecare va constata imediat, după numai câteva minute de șofat. Unde este mai gros, vei simți gâlma, ridicătura, reliefarea, umflătura, structurarea, mini-dâmbul, și cum mai dorești să-i spui. Acolo unde este mai subțire, sau inexistent, da ai ghicit, este gropița, groapa, adâncitura, scobitura și mai știu eu ce regionalism mai putem potrivi. Apropos, la groapa, vei găsi la sinonime, ceva unde-ți dorești dușmanii să aibă finalul grăbit. Făcând slalom printre văile și dealurile străzilor și bulevardelor răsfirate și intersectate prin toate mahalalele Ploieștene, am ajuns la o concluzie. Edilii sunt cei mai buni luptători în dezvoltarea business-urilor locale și naționale. Păi, faceți o socoteală, în fiecare oraș la munte, deal sau mare, există o zonă unde-s înmulțiți vânzătorii de piese auto. În fiecare oraș sunt zeci de service-uri auto. Eu cred ca "scumpii" edili sunt importatori sau distribuitori de bucși, amortizoare sau jante de toate felurile și națiile. Altfel nu înțeleg, în afara faptului ca trebuie sa ciuruim străzile mereu și să le reparăm în dorul lelii ca avem prietenii pe sprânceană alese, de ce naiba o luăm mereu de la capăt, în fiecare mandat cu astfel de distracție? Ori vin marafeții direct, ori mai puțin direct, dar sigur vin. De ce nu se scoate tramvaiul!? Cheltuiala ar fi mult mai puțină. Nu mai pun la socoteală liniștea, întrebați-vă un amic care este vecin cu tramvaiul. Ia să vedem cum am circula pe o bandă în plus, în special între Mc și Caraiman, eee? Oricum, între șina tramvaiului și restul asfaltului se creează mereu crăpături și implicit gropi și gropițe. Cine a circulat în ultimii ani în Brașov, poate confirma. De când nu mai au tramvai cu sau fără cai, traversezi dihai orașul în maxim zece-doisprezece minute. Și asta fără să ai valențe de pilot sau țăcănit fără frâne.
Baftă și să n-aveți nevoie de bucșe!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu