joi, 15 mai 2014

haihui la belvedere

Ați străbătut țara de-a lungul și de-a latul?
Se tot spune, se afirmă de mulți dintre noi, ce țară frumoasă avem, ce peisaje, ce natură minunată, ce biserici, mănăstiri, cetăți și/sau muzee (chiar în aer liber) avem. Dar le și privim? Le simțim? În aceste zile am traversat, pentru a câta oară, Transilvania. Mă uitam tâmp, cu gura căscată efectiv, la verdele profund care izbucnește din fiecare colț al imaginii cuprinse din zbor, din "zborul" mașinii. Totu-i viu în jurul nostru, freamătă și ni se dezvăluie neîncetat. Aceeași senzație, de gură blocată în formă căscată, am avut nu de mult când am trecut prin nordul Moldovei. La fel când am trecut și pe lângă Carpații de Curbură. Sau când am trecut, acum ceva vreme, pe culoarul Timiș-Cerna. E fantastică țara în care trăim, ai ocazia să cuprinzi în același plan de privire, un colț de sat neaoș cu case bătrânești și altele noi,cochete, sate însoțite de un imaș cu văcuțe, cai sau oi. Zărești o curte, din ce în ce mai multe frumos așezate, cu straturi soldățești de zarzavat sau legume, livezi tinere orânduite pe dealuri și... culturi de căpșuni. E trendul acestor ani. Frumos și gustos bussines.
Ar fi rău să oprim, și să tragem un cadru, la propriu și la figurat, cu ceea ce zărim plăcut? Să ne bucurăm ochii de priveliști inedite și minunate, să ne îmbătăm cu mireasma, cu savoarea țării în care trăim. Un minut. Măcar un minut. O singură treabă nu se potrivește cum trebuie. Există drumuri naționale reabilitate, chiar foarte bine realizate, care traversează niște peisaje de vis. Dar, normal că exista un dar, nu ai unde să-ți odihnești caii mecanizați, să te dai jos și să tragi aer în piept. Adânc...o dată... de două ori... și să-l eliberezi bucuros, însoțit de un chiot (măcar în gând), mândru și voios: E ȚARA MEA! SUNT DAC! 
Baftă și albume de suflet!
PS
Pe alte meleaguri, la orice pas zărești un înscris: Belvedere.
BELVEDÉRE, belvederi, s. f. Construcție așezată pe un loc ridicat, de unde se poate privi departe; p. ext. loc, terasă, platformă de unde se poate admira o priveliște. — Din fr. belvédère.
Sursa: DEX '09 (2009
o zonă de belvedere - literele Brașov pe Tâmpa


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu