vineri, 23 mai 2014

Cotletu' magic-rapid

Mi-e foame. Rău. Mațele dansează-n mine break dance haotic și gălăgios. Dacă mai întârzii un pic, sunt sigur de incoerența vorbelor și faptelor care mă va izbi neînduplecat. Mă decid să-i pun punct chinului, cât mai iute cu putință. Intru în primul magazin de lângă casă, și sorb din priviri galantarul. Ăla durează... de ăla n-am chef...pulpe nici atât, nu vreau prăjit...ăla da,cotlet, da cotlet. Cum să mă adresez duduii ca să percuteze după dorința mea? Să fiu mitocan? Adică să o reped, să o iuțesc așa un pic? Poate-mi trântește cine știe ce prostie în pungă și mă trimite și la pustia. Mai este și pustiul cu mine. Sigur o să zică că tăticul lui s-a dilit la mansardă subit și suspect. Zâmbesc larg cu un ochi curs spre vitrină și o poftesc să-mi aleagă bucățica de cotlet preferată de către dânsa, pentru o masă gustoasă. Victorie! Pe bune, chiar arată bine bucata de cotlet aleasă, și feliată adecvat, e nemaipomenită. Sărna' și drum bun. Da, unde naiba, că la case mai sunt oameni, nu sunt singur...ce chestie. Dacă tot deschid ăștia supermagazine, unul după altul, de ce nu fac câte unul pentru fiecare!? Gata, viteză mare la taraba de legume. Ura, sunt primul. Și d-aia, și d-ailaltă și încă una d-aia și juma de aia și sună telefonul. Uf! Acum chiar e gata. Retur acasă în gonetă, sus pe scări iute ca leopardul, și încep de grabă ca o sfârlează. Bucățelele de carne le înșir pe un "fund" pentru a presăra busuioc și sare de mare, apoi întoarse pe revers pentru a le înmiresma cu măghiran și piper multicolor. Tigaia, mare cea mai mare, este deja încinsă, așa că le înghesui pentru a nu pierde vremea cu o mie și una de șarje. Sfârâie plăcut, e o simfonie grozavă, aerul se umple de aroma cărnurilor fripte peste verdețurile aromate. Le întorc, în același timp constat că se micșorează bucățele pe timp ce trece. O fi de la mama natură sau le mănânc mai degrabă din ochi, prea profund, prea ca la Liviu? Și suplimentar... o salată, pentru gust, savoare și culoare. Roșie, două de fapt, castraveți cornișon, ceapă verde, măsline și ulei de măsline, morcov și mărara, totul zăpăcit cu un praf de piper, chimen și nucșoară. E gata, definitiv, trebuie să le iau și să dau drumul la "concasorul" din dotare.
Baftă și poftă mare!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu