luni, 19 octombrie 2015

Cu vara-n minte

         Slalom printre rafturi, branșe și gondole. Slalom printre oameni gălăgioși, slalom printre hostese și promoteri, slalom printre gânduri. Lista se odihnește pe măsuța din sufragerie. Eu împing de zor la căruț și în tandem la idei. Apă, legume, fructe, detergenți, brânzeturi și iepuri. Da, îmi dă ghes să fac ceva cu iepure. Slalom printre rafturi și oameni. Ia uite, creveți! Da vreau, da vreau, da vreau. Simt miros de apă multă și sărată, simt miros de nisip umed, simt miros de portocali, simt miros de Pil Pil, simt miros de Soare, simt miros de vânt mângâitor, simt...
            Patru căței de usturoi, tăiați mărunt, mărunt, doi ardei ca ăia iuți, dar îți spun că erau pârâți rău de tot, piper răzvrătit și sare de mare. Pe toate le-am așezat la rumenit într-o crăticioară în care bălteau câteva linguri de ulei din măsline. În altă crăticioară am pus la fiert ceva apă, rece de la robinet ca să nu mi se aplece, pentru paste colorate: galbene din grâu dur, verzi cu spanac și roșii că sunt cu... roșii. În altă crăticioară am pus apă la fiert pentru... creveți. Apoi, după ce am opărit creveții, preț de vreo zece sau cinsprezece secunde, că nu știu dacă număr corect, cu viteza potrivită, i-am plimbat câteva ture printre usturoiu auriu și la sfârșit i-am învelit cu pastele multicolore.
          Farfurie, paste și creveți. După câteva minute, doar farfurie. Așa am învățat de la bunica.
          Baftă și papă tot, ca să te faci mare!  

  PS
Vine vara, bine-mi pare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu