vineri, 7 august 2015

O celulă cu încă o celulă...

Ai copil? Sau ai stat în preajma unui copil care a sărit de vârsta de trei ani? Ei bine, cam atunci încep să apară întrebările, firești de altfel, de genul ce-i aia, sau unde-i aia, dar "de ce"-ul va fi omniprezent, până spre vârsta de șase ani. În acea perioadă vin și întrebările incomode, dar firești, de tipul pe unde ies copiii, sau când aduce barza copiii, sau cum iese Moșu' pe gaura cheii, apoi, după încă vreun an, începe să întrebe de ce-l doare micul prieten dimineața când pijamaua este în stil cort (la fetițe nu știu ce se întâmplă, ce întrebări apar, pentru că nu am) și ate chestii reale care au parte de răspunsuri fabuloase, uneori chiar spumoase. Eu unul am făcut tot felul de comparații sau metafore, de multe ori însoțite de gestică și onomatopee demne de circari. Ei bine, acum am primit în direct, la oră de maximă audiență, o întrebare firească, ridicată la fileu cu ajutorul producătorilor de țigarete și  a statului de drept, întrebarea a sunat astfel: ce este sperma! Punct. Întrebare aruncată pe masă, fără beep, cu doamne și domnișoare mirate sau amuzate de întrebarea enunțată de un chip copilăros și senin. Răspunsul a fost destul de școlăresc, am ăcercat să mă substitui profesorului de bioogie, și am explicat în direct, cum stă treaba cu celulele în corp și cum se unesc după o luptă scurtă și apoi apare homo sapiens calculatoris.
Baftă și cuvinte la voi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu